Albumku

Albumku

Khamis, 1 November 2012

SHAFIZUL LUQMAN WAQIUDDIN BIN SHAFIZUL EZWAN

Assalamulaikum w.b.t dan salam sejahtera sahabat-sahabatku....

Hari nie, aku nk kenalkan ahli keluarga aku yang baru. Permata hatiku dan isteriku telah lahir ke dunia. Tepat pada jam 4.45 petang bertarikh 21 Julai 2012 di Dewan Bersalin Hospital Ipoh bersamaan 1 Ramadhan 1433H, lahirlah seorang insan yang amat dinanti-nantikan oleh ku dan isteriku. 9 bulan kami menunggu.

Ini lah Shafizul Luqman Waqiuddin. Panggilan manjanya Luqman..Maksud namanya adalah Yang Bijaksana Penegak Agama

Yang bestnya Luqman nie lahir 2 hari sebelum hari ulang kelahiran mama dia...Tarikh lahir mama dia 23 Julai 1983...So, jimat duit aku nk buat majlis kesyukuran ulang tahun kelahiran...hehehe...jangan marah ye mama...

Hari Kedua Kelahiran
Alhamdulillah..Allah berikan kurniakan anugerah yang tidak ternilai nie tepat pada 1 Ramadhan 1433H...Dikala orang lain sibuk dok menyiapkan juadah berbuka..aku plak menanti dengan penuh kesabaran di ruang menunggu Dewan Bersalin Hospital Ipoh..Mmg la Luqman lahir dalam waktu Asar, tp terlalu byk sgt prosedur hospital yang perlu dilalui, isteri dan anakku dipindahkan ke wad dari dewan bersalin tepat jam 9 malam...Jadi berbukalah aku di tepi ruang menunggu...berbuka pun dgn roti dan air mineral je...walaupun makan skit je tp perot rasa kenyang sgt sbb xsabar nk tgk Luqman. Lupa plak nk bg tau, masa isteriku dalam proses melahirkan Luqman nie, aku ada disebelah isteriku utk memberikan kata2 semangat pada dia. Bila dh tgk 'live' proses kelahiran nie, hati mula rasa tersentuh dgn pengorbanan mak aku masa melahirkan aku 30 tahun yang lepas. Masa tue aku dilahirkan di rumah tokwan aku di Felda Ijok..Xde alat2 canggih masa tue. Jadi rasa terharu dan bertambah sayang pada mak dan mak mertua...hehehe...Jadi pesananku hargailah mak2 korang..Jika dh tiada, sedekahkan la doa dan al-Fatihah agar ditempatkan dengan org2 yang beriman. Amin..


Mohamad Shazmin Bin Zulkiply
Kredit harus juga diberikan kepada adik bongsuku..Mat Min nie punya 'excited' nk tunggu anak saudara dilahirkan sampai tertido-tido (nasib baik x meleleh air liur tue). Terima kasih adikku yang sudi menemani abg long mu ini. Amaran telah diberikan oleh beliau. Kalo ada sape-sape yang cuba ganggu anak2 sedara dia, siap lah org tue...Mat Min nie ahli taekwondo tali pinggan merah calit hitam. Nampak besar macam tue. Tp sekali penampar je, confirm pengsan la org yg ditampar tue...hehe..Tak lupa juga pada mak mertuaku yang setia menanti di sisiku..Menanti kelahiran cucu yang ketiga...hehehe


Yang bertudung tue lah mak aku....yg hujung berbaju merah tue mak mertua aku...dua2 sama cantik oooo....hehehe....Mak aku tgh dukung Luqman...Masa tue dia, abah dan annur (anak sedaraku) datang ke Ipoh nk melawat Luqman dan isteriku...

Kesian kat Luqman masa nie....Masa nie dia kena kuning....Hari2 kena cucuk amik darah untuk test tahap kekuningan..Aku pun penat jugak masa tue...Luqman kena test kuning kat klinik kesihatan kg. simee (kdg2 kena p Hospital Ipoh buat pemeriksaan)..Isteriku kena buat pemeriksaan rutin kt klinik kesihatan tanjung rambutan..Mmg terkejar-kejar la...Dah la dalam bulan puasa...Panas plak tue..Rasa nk pitam pun ada..Mmg menguji kesabaran dan ketabahan...Tp demi isteri dan anak tersayang, aku redha..Yang penting diorg berdua sehat walafiat..Tue pun dh cukup utk aku..






Gambar2 nie diambil masa di dalam perjalanan utk ke klinik buat test kuning..Masa nie kejenya tido je..Bunyi bising kt sebelah telinga pun dia tetap dengan tidonya...Terasa syiok je bila tgk Luqman nie tido..Rasa mcm nk tido jugak..Hehehehe...



Luqman selepas rambutnya dicukur

Genap 15 hari, aku apa lagi..Memulakan misi membotakkan kepala Luqman...Atau dalam kata lain, bercukur rambut..Xde buat majlis besar2 pun...sbb dalam bulan puasa..Cuma aku dan family mertuaku buat bihun goreng skit then hantar ke masjid utk disedekahkan bagi berbuka puasa utk para jemaah..Okey..Gambar2 di bawah adalah antara gaya2 Luqman masa dia tido...Macam2 gaya dia buat...Ntah ikut perangai sape..Nk ckp perangai aku, rasanya xde la buas sgt aku tido...kalo ikut mama dia, hmmmm ntah la...hehehe...So, moh kita tgk sama2 gaya2 Luqman tido..

Nie gaya mcm nk buat public speaking...

Ha...nie gaya apa plak nie...ada mcm gaya org nk menari x?

Syioknya dia tido

Merdeka!!! Merdeka!! Merdeka!!

Mcm nk bersilat je....tunggu besar skit...nnt papa ajar bersilat ye syg...

Bahagianya diriku ini...hehehe...

Berfikir!! jgn pikir nk kenakan papa dan mama tau..

Amannya tgk dia tido...

Errrrrr.......no komen...

Nie gaya renang tanpa bebas ke?

hehehehe.....

amboi.....syioknya tido..

errr.....sorok tepon mama ek...

Hmmmmmm......

Baba chak...baba chak...

Bertakafur....
Ha..itulah antara gaya2 si Luqman nie tido...Comei je tgk cara dia tido...rasa nk gigit je pipi tue....

Luqman dan Annur
Nie gambar Luqman dan Annur...Annur nie anak sedara aku yg paling aku sayang...dia nie anak adik aku...dan dia pun dh mcm anak aku sendiri..almaklumlah, mak aku bela dia sejak dari kecil...bila balik keje je, mesti tanya aku "Along, nape Luqman x balik sini?"..adoyai..sayu je nk jawab...dia xde kawan kt umah opah dia nie...tue yg selalu tanya pasal Luqman...bila Luqman balik ke umah mak aku, mmg dia lah org paling gembira...Lepas nie aku nk kongsi gambar2 gaya Luqman berpakaian...Moh kita sama2 saksikan....
Nie baju corak lembu yang ibu angkat dia belikan...


Nie baju raya Luqman...hehehe...
Itulah antara gaya2 Luqman berpakaian...byk lagi gambar2 dia...tp jenuh plak korang nk tgk nnt...xpe..nnt aku akan kongsikan jugak di lain masa.....Gambar2 yang dibawah nie adalah gambar2 terkini Luqman...Gambar dia masa berusia 2-3 bulan....









Itulah antara mke2 comei Shafizul Luqman Waqiuddin...hehehe....aku pun dh xreti nk karang ayat apa lg dh...So, setakat nie aje la aku kongsi kegembiraan aku dan isteriku di atas kelahiran cahaya mata kami yg comei nie...Lain kali aku share citer lain plak pasal Luqman nie...
Sayang mama dan Luqman sangat2....
Wasalam..

2 ulasan: