Albumku

Albumku

Selasa, 11 Disember 2012

Telatah Luqman Dihari Perlawanan Separuh Akhir Pertama Malaysia vs Thailand

Assalamulaikum w.b.t. dan salam sejahtera buat semua rakan-rakan....


Hari nie aku nk konsi skit telatah Luqman semasa hari Perlawanan Separuh Akhir Pertama Malaysia vs Thailand. Dikala orang lain sibuk ke stadium membeli tiket, membuat persiapan untuk ke stadium dan pelbagai lagi, aku dengan Luqman dok kt umah aje la dok layan upin dan ipin sama2. Maklumlah, nk pegi stadium mmg la amat jauhnya sbb kami ada di Ipoh. Perlawanan diadakan di Bukit Jalil. Tp mmg teringin nk pegi tgk game Malaysia secara langsung di stadium. Bleh rasa gamatnya sorakan penonton..Hehehehe...

Kisah bermula kami pergi ke Tesco Hyper Ipoh nk beli barang2 rumah sebelah pagi (sbbnya aku dh warning bini aku, nk beli apa2 cuma sblh siang je, malam aku sibuk)...hehehe...So bergerak la dari umah mertuaku di Taman Perpaduan ke Tesco untuk beli barang2 rumah. Sepanjang berada di Tesco, mujurlah si Luqman nie xbuat perangai. Tp macam2 telatah yang dibuat. Yela, Luqman pun dh besar..Dh cerdik skit nk buat telatah dia sendiri.. Matanya meliar dok tgk orang lalu lalang sebelah trolly dia. Pastu nampak yang cun skit, mula la nk senyum2...Hmmmm...So, aku kongsi skit gambar2 Luqman masa di Tesco pagi tue. Tak banyak pun gambar diambil...Hehehe...

Cenggini la cara dia memandang awek2 cun yg lalu  dpn mata dia...hmmmm...
Ha..nampak cara dia memandang...ish...ish....
   

"Akulah si comei tue"

Bantal busuknya akan dibawa ke mana2 sahaja....

Ha...itu telatah2 dia masa kt Tesco...ada lagi..tp ntah sbb apa xleh plak nk upload....Okey..skang aku kongsi gambar2 telatah semasa menonton perlawanan separuh akhir piala suzuki aff.. Aku dgn Luqman booking tiket depan tv..hehehe...Yang syioknya Luqman nie, bila nampak player tgh gelecek bola, mesti kaki dia pun akan digerakkan mcm nk berlari. Punyalah excited mcm dia paham je tgk game tue..Bila pasukan dapat jaringkan gol, dengan dia sekali menjerit sbb org lain pun menjerit jugak. Padahal umur tue baru 4 bulan lebih, tp cara tgk bola dh mcm budak besar. Hmmmm....So, aku kongsikan plak gambar2 telatah dia tgk bola..hehehe...moh wei...

Bersedia depan tv..hehehe..Bantal busuk tidak akan dilepaskan...

Ha....tue tgh geram tgk bola...ish..ish...

Muka xpuas hati sbb gol xdpt dijaringkan oleh Safee Sali...

Muka lega selepas Malaysia leading...hehehe...bantal busuk nyaris2 ditolak ke tepi...

Itulah reaksi2 Luqman pada hari tersebut. Tp apa2 pun walapupun Malaysia sekadar seri, corak permainan yang ditunjukkan memuaskan hati. Jangan berputus asa wahai Harimau Malaya. Malaysia Boleh! Luqman Boleh! hehehe...okey la...see you all for next entry...bye...wassalam..


Papa sayang mama dan Luqman..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan